Nytt styre i Gullmyra boligsameie.

Årsmøtet ble avholdt 20.03.2019
Det ble valgt nytt styre, informasjon om det nye styret finner dere på vår hjemmeside.
På møtet ble det besluttet å gjøre endringer i vedtektene, den nye versjonen finner dere på hjemmesiden, under fanen som heter Gullmyra boligsameie.

Mvh
Styret

Posted in Annen info

Falske nyheter på våre hjemmesider

Noen hadde benyttet seg av et sikkerhetshull i softwaren til hjemmesidene våre til å poste falske nyheter.

Innleggene er nå slettet og sikkerhetshullet er tettet.

Vi beklager, og håper å unngå flere episoder av dette.

Posted in Annen info

Henvendelser til styret.

Styret får unødvendig mange telefoner, vi minner derfor om følgende:
Generelle henvendelser rettes til: boligsameiet@gullmyra.no
Styret skal kun kontaktes direkte ved hastesaker som f.eks: Vann og brannskader.

Mvh
Styret

 

Posted in Informasjon fra Boligsameiet

Nytt styre i Gullmyra boligsameie.

Årsmøtet ble avholdt 12.03.2018.
Det ble valgt nytt styre, informasjon om det nye styret finner dere på vår hjemmeside.
På møtet ble det besluttet å gjøre endringer i vedtektene, den nye versjonen ligger under fanen som heter dokumenter på hjemmesiden.

Mvh
Styret

Posted in Informasjon fra Boligsameiet

Rapport Norsk Brannvern 2017

Årets kontroll ble nylig gjennomført i Gullmyra Boligsameie.
Rapporten finner dere under dokumentfanen på hjemmesiden.

Styret

Posted in Informasjon fra Boligsameiet

Rapport fra Norsk Brannvern 2017.

Årets kontroll ble nylig gjennomført i Gullmyra Boligsameie.
Rapporten finner dere under dokumentfanen på hjemmesiden.

Styret

Posted in Informasjon fra Boligsameiet

Ny forsikringsavtale.

Vår forsikringsavtale i sameiet har vært ute på anbud.
Anbudsrunden medførte at vi har skiftet selskap fra Nemi til Gjensidige.
Den nye avtalen finner dere på hjemmesiden, under fanen som heter dokumenter. Polisenummer og kontaktinformasjon til Gjensidige finnes under fanen som heter praktisk informasjon/forsikring.

Styret

Posted in Informasjon fra Boligsameiet

Befaring utført av Norsk Brannvern 2016.

Styret i Gullmyra Boligsameie mottok i dag rapporten som omtaler brannsikkerheten i leilighetene, samt fellesarealer og garasjer i vårt boligsameie.

Rapporten er nå lagt ut på hjemmesiden, under fanen som heter dokumenter.

Posted in Informasjon fra Boligsameiet

Nytt styre i Gullmyra boligsameie.

Årsmøtet 2016 ble avholdt på flerbrukshuset 09,03,2016.

Som vanlig var det dessverre dårlig oppmøte blant seksjonseierne. Styret oppfordrer flere til å delta på årsmøtet i fremtiden. Det ble valg nytt styre, varamedlemmer og valgkomite, oppdatert informasjon finner dere under fanen som heter kontakt oss, trykk deretter på styret i boligsameiet.

Posted in Informasjon fra Boligsameiet

TVNorge kanalene er tilbake.

Canal Digital og Discovery Networks er enige om en ny distribusjonsavtale.

Dette betyr at alle kanalene nå er tilbake.

Posted in Informasjon fra Boligsameiet

Manglende tv-kanaler. Mulighet for å få disse gratis via Dplay.

Se informasjon fra Canal Digital:

Hva skjer med Discovery-kanalene?

(5 februar 2016) Vi har en midlertidig løsning til deg som ønsker å se TVNorge, FEM, MAX, VOX, Discovery Channel, TLC og Animal Planet. Som et alternativ tilbyr vi deg å refundere kostnaden din for DPlay.

Vi kommer tilbake med oppdatert informasjon om hvordan du får refundert din kostnad via din faktura hos oss. Det hjelper ikke å spørre kundeservice for detaljer, for løsningen er ikke avklart enda. Men det vil ordne seg bare du tar vare på din ordrebekreftelse fra DPlay. Hvis du har DPlay fra før dekker vi din kostnad for februar.

(4. februar 2016). I den situasjonen vi er i nå vil det alltid oppstå spekulasjoner om hva som foregår i forhandlingene. Det vi kan si er at det er kontakt mellom partene. Man skal være varsom med å spekulere og vi ønsker at forhandlingene skal foregå nettopp der de bør foregå, i forhandlingsrommet. Det er derfor ikke riktig å kommentere noe mer rundt hva som foregår mellom partene på det nåværende tidspunktet.

(3. februar 2016). Vi gjør vårt beste for å svare deg på det du måtte lure på, og kommer til å samle all informasjon om utviklingen med Discovery her. Vi vil oppdatere deg på hva som er siste nytt, samt legge ut svar på de mest stilte spørsmålene. Disse finner lenger ned på siden.

Pågående forhandlinger

Forhandlingene med Discovery Networks pågår fortsatt, og vi har dessverre ikke kommet frem til en ny avtale enn så lenge. I den situasjonen vi er i nå vil det alltid oppstå spekulasjoner om hva som foregår i forhandlingene. Og spekulasjoner skal man være ytterst varsomme med. Vi ønsker at forhandlingene skal foregå nettopp der de bør foregå, i forhandlingsrommet, og derfor er det ikke riktig å kommentere noe mer rundt hva som foregår mellom partene nå.

Vi fortsetter å jobbe hardt for å få kanalene tilbake så raskt som mulig. Vi har strukket oss svært langt i våre tilbud, spesielt for de norskproduserte kanalene som betyr mest for våre kunder. Discovery har imidlertid fremsatt helt urimelig krav om prisøkninger på flere hundre millioner kroner for å dekke opp for deres dyre kjøp av ulike sportsrettigheter det siste året. Dette ville igjen medført en enorm prisøkning for våre kunder.

Ofte stilte spørsmål

Hvilke tv-kanaler er det som p.t. ikke er tilgjengelig?
Discovery Networks representerer følgende tv-kanaler: TV Norge, MAX, FEM, VOX, Discovery, TLC, Eurosport, Eurosport Norge, ID Investigation Discovery, Discovery Science, Discovery World, Discovery Showcase og Animal Planet.

Når vil kanalene være tilbake?
Vi jobber hardt for å få kanalene tilbake så fort som overhodet mulig, uten at du som kunde skal påføres en kraftig prisøkning. Dette er en situasjon som er svært lite ønskelig for både våre kunder og oss. Vi vil holde kunder løpende orientert på våre web-sider og via e-dialog.

Hva skjer om dere ikke klarer å få på plass en ny avtale?
Begge parter er tjent med at vi får på plass en rask og god løsning. Vi jobber hardt for at du skal få tilbake disse TV-kanalene.

Kommer jeg som kunde til å få erstatning nå som kanalene er borte?
Vi beklager situasjonen og jobber fortsatt hardt for å få på plass en avtale. Vi håper situasjonen er høyst midlertidig. Som et lite plaster på såret for den situasjonen som har oppstått vil vi inntil videre gi våre kunder oppgradert hastighet på bredbåndet og tilbyr opp til 100 Mbps uten ekstra kostnad.  Med god kapasitet på bredbåndet kan hele familien trygt kan spille og strømme nett-tv samtidig – uten forsinkelser. Oppgraderingen skjer automatisk. Les mer her

Vi har også en kampanje i februar der vi gir våre kunder en super mulighet til å prøve filmtilbudet fra C More Film, helt kostnadsfritt og helt uten forpliktelser, frem til 1. april. C More Film har knallgode filmer og serier – for hele familien – både på tv, nett og i våre arkivløsninger.Du vil i løpet av noen få dager få en sms med beskrivelse om hvordan du kan aktivere kampanjetilbudet. Har du enda ikke fått sms kan du aktivere C More Film her.

Som en midlertidig løsning til deg som ønsker å se TVNorge og de andre Discovery-kanalene, tilbyr vi deg å refundere kostnaden din for DPlay i februar. Velg “TV” og “Dplay” i kontaktskjemaog legg ved kvittering.

Vi vet at dette ikke er fullgode alternativ til de manglende kanalene, og vi jobber derfor for å få en rask løsning med Discovery.

Hvorfor blir ikke dere enige med Discovery Networks når andre distributører blir enige?
Vi har ingen innsikt i hvilke betingelser andre aktører har hatt eller har med Discovery. Vi fokuserer på de kravene som vi er blitt forelagt og det er prisøkningskrav som ligger på et nivå som hverken vi eller våre kunder er vant med og slik kravene fra Discovery står i dag ville det påført deg som kunde betydelige prisøkninger. Vi kan ikke akseptere de priskravene som Discovery har kommet med.

Hvilke krav fra Discovery kan dere ikke gå med på?
Det er primært de enorme priskravene som står i veien for at vi kommer til enighet. Vi har tilbudt Discovery Networks betydelig bedre betingelser for tv-kanalene som har norskprodusert innhold og som våre kunder ser mest på. Det er ikke nok for de amerikanske eierne og vi blir møtt av nye priskrav som ligger på et nivå hverken vi eller våre kunder er vant med. De krever prisøkninger på mange hundre millioner kroner og vi vil ikke akseptere krav fra Discovery som vil påføre deg som kunde en kraftig prisøkning.

Hvorfor får jeg som kunde vite dette så sent?
Vi forstår at det kommer plutselig og det beklager vi. Den gamle avtalen har forhindret oss fra å varsle om når fristen utløp, så lenge det var håp om å få på plass en ny avtale. Vi har jobbet intenst til det siste med å få på plass en ny avtale innen fristen gikk ut.

Kan jeg si opp mitt abonnement?
Ja, du har rett til å si opp ditt abonnement. Kontakt eventuelt vår kundeservice-avdeling på chat, 06090 eller via kontaktskjema. Dette gjelder også kunder i bindingstid. Vi jobber imidlertid videre med å få på plass en avtale med Discovery så fort som mulig.

Vil programmer fra Discovery-kanalene som ligger i Ukesarkivet bli borte?
ja, dessverre.

Posted in Informasjon fra Boligsameiet

Rapport fra Norsk Brannvern.

I februar ble årets inspeksjon fra Norsk Brannvern avholdt.

Rapporten etter inspeksjonen er nå lagt ut på vår hjemmeside, under fanen som heter dokumenter.

Posted in Informasjon fra Boligsameiet

Canal Digital/Fibernett.

Installasjonen av fibernett i Gullmyra boligsameie er snart fullført. Sameiet har inngått en avtale som heter komplett fiber 5. Dette vil si at det er installert en digital dekoder og ruter i alle leiligheter (Utstyret skal stå igjen ved flytting). Alle har da digital grunnpakke, samt den laveste internett hastigheten inkludert i fellesutgiftene. Dersom du ønsker å oppgradere din internett hastighet kan du selv gjøre dette ved å kontakte Canal Digital på tlf: 06090. Priser for oppgradering:  25/25 Mbps er kr 269 (Normalt kr 399). 50/50 Mbps kr 349 (Normalt kr 499). 100/100 Mbps kr 449 (Normalt kr 599).  Vi gjør også oppmerksom på at vi har virusprogramet F-Secure inkludert i avtalen, dette kan lastes ned fra din side på hjemmesiden til Canal Digital.

Dersom dere har spørsmål vedrørende fibernett kan dere sende en mail til sameiet. Kontakt informasjon finner dere på hjemmesiden.

 

Posted in Informasjon fra Boligsameiet

Vedrørende uregelmessigheter i garasjene.

Huseierforeningen har fått melding om at det tidvis befinner seg personer i garasjene som ikke har noe der å gjøre. Huseierforeningen ønsker tilbakemelding dersom dere oppdager personer som “lusker” rundt eller driver med uregelmessigheter.
Tidvis er det innbrudd/tyverier og tømming av pulverapparater i garasjene.

Posted in Informasjon fra Boligsameiet

Problemer med varmt vann i Gullhaugveien 165/167

Det har en tid vært feil på 2 beredere som hører til nevnte adresser.                                   Rørlegger og elektriker har forsøkt å finne ut hva som er feil og konklusjonen er at det er feil på termostatene. Disse termostatene er bestillingsvare og var antatt og komme i dag, tirsdag 28.04, men er ennå ikke kommet Elektriker skifter disse så fort de kommer, antatt onsdag 29.04.                      Styret beklager de ulemper det medfører med manglende varmtvann.

Posted in Informasjon fra Boligsameiet

Problemer med maur

Styret har fått melding om at det er enkelte beboere i blokken Gullhaugveien 165-167 som har problemer med maur.

Vi ber om at andre som har problemer med maur melder ifra til styret.

Mail: boligsameiet@gullmyra.no

Posted in Informasjon fra Boligsameiet

Informasjon vedrørende fibernett

Canal Digital begynner å installere utstyr i leilghetene om ca. 1 uke, arbeidet vil antatt pågå helt til 17.mai.

Styret har bedt Canal Digital henge opp informasjon på dørene samt i alle postkasser 14 dager før de skal begynne i din leilighet. Dette er ennå ikke gjort. Derimot er styret kjent med at det er en del beboere som har fått varsel om dette på sin dørmatte. Følg med på det som eventuelt ligger eller blir lagt på din matte – det kan være viktig informasjon!

Styret har i dag purret Canal Digital slik at det blir gitt en korrekt varsling til beboerne, vi har igjen også bedt om å få en fremdriftsplan vedrørende dette arbeidet.

Vi minner om at det er viktig at Canal Digital kommer inn i alle leiligheter, om de ikke slipper inn vil dere miste tv-signalet.

Posted in Informasjon fra Boligsameiet

Nytt styre i Gullmyra boligsameie

I dag har det vært avholdt årsmøte i Gullmyra boligsameie.

Etter møtet er det blitt en ny sammensetting av styret, se hjemmesiden for informasjon.

Dere finner styret, varamedlemmer og valgkomite under fanen som heter kontakt oss.

Posted in Informasjon fra Boligsameiet

Årsmøte 2015

Styret minner om kommende årsmøte.

Møtet er på Flerbrukshuset, Gullhaugveien 133, torsdag 9. april, kl.18.00.

Styret ønsker at så mange som mulig finner anledning til å møte.

Posted in Informasjon fra Boligsameiet

Tagging i Gullhaugveien 171

Det har i helgen vært tagging i Gullhaugveien 171.
Hele ringetablået er sprayet med grønn spray maling, i tillegg er det sprayet på murveggen og litt på døren. Dette er hærverk og påfører unødige kostnader for Gullmyra boligsameie.
Styret ber alle beboere være oppmerksomme i tiden fremover og melde til styret dersom man oppdager noen som bedriver slik aktivitet.

IMG_0593

Posted in Informasjon fra Boligsameiet