Manglende tv-kanaler. Mulighet for å få disse gratis via Dplay.

Se informasjon fra Canal Digital:

Hva skjer med Discovery-kanalene?

(5 februar 2016) Vi har en midlertidig løsning til deg som ønsker å se TVNorge, FEM, MAX, VOX, Discovery Channel, TLC og Animal Planet. Som et alternativ tilbyr vi deg å refundere kostnaden din for DPlay.

Vi kommer tilbake med oppdatert informasjon om hvordan du får refundert din kostnad via din faktura hos oss. Det hjelper ikke å spørre kundeservice for detaljer, for løsningen er ikke avklart enda. Men det vil ordne seg bare du tar vare på din ordrebekreftelse fra DPlay. Hvis du har DPlay fra før dekker vi din kostnad for februar.

(4. februar 2016). I den situasjonen vi er i nå vil det alltid oppstå spekulasjoner om hva som foregår i forhandlingene. Det vi kan si er at det er kontakt mellom partene. Man skal være varsom med å spekulere og vi ønsker at forhandlingene skal foregå nettopp der de bør foregå, i forhandlingsrommet. Det er derfor ikke riktig å kommentere noe mer rundt hva som foregår mellom partene på det nåværende tidspunktet.

(3. februar 2016). Vi gjør vårt beste for å svare deg på det du måtte lure på, og kommer til å samle all informasjon om utviklingen med Discovery her. Vi vil oppdatere deg på hva som er siste nytt, samt legge ut svar på de mest stilte spørsmålene. Disse finner lenger ned på siden.

Pågående forhandlinger

Forhandlingene med Discovery Networks pågår fortsatt, og vi har dessverre ikke kommet frem til en ny avtale enn så lenge. I den situasjonen vi er i nå vil det alltid oppstå spekulasjoner om hva som foregår i forhandlingene. Og spekulasjoner skal man være ytterst varsomme med. Vi ønsker at forhandlingene skal foregå nettopp der de bør foregå, i forhandlingsrommet, og derfor er det ikke riktig å kommentere noe mer rundt hva som foregår mellom partene nå.

Vi fortsetter å jobbe hardt for å få kanalene tilbake så raskt som mulig. Vi har strukket oss svært langt i våre tilbud, spesielt for de norskproduserte kanalene som betyr mest for våre kunder. Discovery har imidlertid fremsatt helt urimelig krav om prisøkninger på flere hundre millioner kroner for å dekke opp for deres dyre kjøp av ulike sportsrettigheter det siste året. Dette ville igjen medført en enorm prisøkning for våre kunder.

Ofte stilte spørsmål

Hvilke tv-kanaler er det som p.t. ikke er tilgjengelig?
Discovery Networks representerer følgende tv-kanaler: TV Norge, MAX, FEM, VOX, Discovery, TLC, Eurosport, Eurosport Norge, ID Investigation Discovery, Discovery Science, Discovery World, Discovery Showcase og Animal Planet.

Når vil kanalene være tilbake?
Vi jobber hardt for å få kanalene tilbake så fort som overhodet mulig, uten at du som kunde skal påføres en kraftig prisøkning. Dette er en situasjon som er svært lite ønskelig for både våre kunder og oss. Vi vil holde kunder løpende orientert på våre web-sider og via e-dialog.

Hva skjer om dere ikke klarer å få på plass en ny avtale?
Begge parter er tjent med at vi får på plass en rask og god løsning. Vi jobber hardt for at du skal få tilbake disse TV-kanalene.

Kommer jeg som kunde til å få erstatning nå som kanalene er borte?
Vi beklager situasjonen og jobber fortsatt hardt for å få på plass en avtale. Vi håper situasjonen er høyst midlertidig. Som et lite plaster på såret for den situasjonen som har oppstått vil vi inntil videre gi våre kunder oppgradert hastighet på bredbåndet og tilbyr opp til 100 Mbps uten ekstra kostnad.  Med god kapasitet på bredbåndet kan hele familien trygt kan spille og strømme nett-tv samtidig – uten forsinkelser. Oppgraderingen skjer automatisk. Les mer her

Vi har også en kampanje i februar der vi gir våre kunder en super mulighet til å prøve filmtilbudet fra C More Film, helt kostnadsfritt og helt uten forpliktelser, frem til 1. april. C More Film har knallgode filmer og serier – for hele familien – både på tv, nett og i våre arkivløsninger.Du vil i løpet av noen få dager få en sms med beskrivelse om hvordan du kan aktivere kampanjetilbudet. Har du enda ikke fått sms kan du aktivere C More Film her.

Som en midlertidig løsning til deg som ønsker å se TVNorge og de andre Discovery-kanalene, tilbyr vi deg å refundere kostnaden din for DPlay i februar. Velg “TV” og “Dplay” i kontaktskjemaog legg ved kvittering.

Vi vet at dette ikke er fullgode alternativ til de manglende kanalene, og vi jobber derfor for å få en rask løsning med Discovery.

Hvorfor blir ikke dere enige med Discovery Networks når andre distributører blir enige?
Vi har ingen innsikt i hvilke betingelser andre aktører har hatt eller har med Discovery. Vi fokuserer på de kravene som vi er blitt forelagt og det er prisøkningskrav som ligger på et nivå som hverken vi eller våre kunder er vant med og slik kravene fra Discovery står i dag ville det påført deg som kunde betydelige prisøkninger. Vi kan ikke akseptere de priskravene som Discovery har kommet med.

Hvilke krav fra Discovery kan dere ikke gå med på?
Det er primært de enorme priskravene som står i veien for at vi kommer til enighet. Vi har tilbudt Discovery Networks betydelig bedre betingelser for tv-kanalene som har norskprodusert innhold og som våre kunder ser mest på. Det er ikke nok for de amerikanske eierne og vi blir møtt av nye priskrav som ligger på et nivå hverken vi eller våre kunder er vant med. De krever prisøkninger på mange hundre millioner kroner og vi vil ikke akseptere krav fra Discovery som vil påføre deg som kunde en kraftig prisøkning.

Hvorfor får jeg som kunde vite dette så sent?
Vi forstår at det kommer plutselig og det beklager vi. Den gamle avtalen har forhindret oss fra å varsle om når fristen utløp, så lenge det var håp om å få på plass en ny avtale. Vi har jobbet intenst til det siste med å få på plass en ny avtale innen fristen gikk ut.

Kan jeg si opp mitt abonnement?
Ja, du har rett til å si opp ditt abonnement. Kontakt eventuelt vår kundeservice-avdeling på chat, 06090 eller via kontaktskjema. Dette gjelder også kunder i bindingstid. Vi jobber imidlertid videre med å få på plass en avtale med Discovery så fort som mulig.

Vil programmer fra Discovery-kanalene som ligger i Ukesarkivet bli borte?
ja, dessverre.

Posted in Informasjon fra Boligsameiet